torsdag 28 oktober 2010

Nobelmiddagen -alla eller ingen.

Blir så oerhört irriterad när jag hör på nyheterna att Jimmie inte får gå på nobelfesten. Alla andra partiledare får. Pinsamt att vuxna människor beter sig på detta sätt! När jag var liten fick jag veta när det var dax för kalas i klassen att antingen bjöd jag alla eller ingen. När jag har barn kommer jag bete mig exakt likadant för även om människor inte tycker likadant så måste alla lära sig at respektera vad andra människor tycker! Självklart finns det undantag om personer går över gränsen för Svensk lag men om det nu finns människor som tycker detta om Jimmie så undrar jag verkligen hur de kan tycka att Ohly ska vara bjuden? Är en kommunist bättre än en Sverigedemokrat? Jag delar inte Jimmies åsikter men jag respekterar honom som människa och precis som när man var liten så borde Nobelfesten tänka över det hela; alla eller ingen.