fredag 4 februari 2011

Leva som man lär

En fundering som slagit mig många gånger är; lever alla som de lär?
Då tänker jag på de personer som är engagerade politiskt. Jag undrar om alla vänsterpartister med hög lön skänker pengarna de har i överflöd till de som inte har det så bra. Åker alla miljöpartister kollektivt och kör miljövänliga bilar när de måste ta bilen? Finns det inga miljöpartister som flyger? Är alla socialdemokrater solidariska människor som alltid sätter andra individer före sig själv och alltid ser till den lilla människan? Varje sosse borde ju i minsta fall ha ett par kontaktpersoner att hjälpa om de inte har fosterbarn. (Det är att tänka på andra för mig) Backar en sosse från att köpa saker till sig själv och sitt hem för att det inte behövs?
Jag som Moderat ska ju leva upp till kapitalismen. Jag ska bara ha dyra märkeskläder. Jag ska trampa på andra för att få min vilja fram. Jag ska ha en minkkappa, roffa åt mig av alla andras och åka mycket på semester.

Jag jobbar i princip alltid. Jag längtar efter att få ligga i soffan utan några måsten men hinner i princip aldrig med detta. När jag då köpt ett nytt smycke (min stora passion) får jag veta att jag är en kapitalist precis som om det skulle vara något fult. Jag tycker att människor ska få unna sig att köpa det de vill.
Vi är Sveriges största parti och det är så skönt att veta att vinden har vänt till vår fördel.. äntligen!