torsdag 20 juni 2024

Den tuffa tiden?

Jag tycker det är löjligt att skriva att man skäms för andra, men i detta fallet vet jag inte ens för vem man skulle skämmas. Ronneby hade alltså ett kommunalråd som bröt mot flera punkter inom sitt partis stadgar.
Bröt mot flera av kommunens regler.
Om honom gör man nu ett snyftreportage.
Han har inte kunnat andas ut..
Det har varit en tuff tid..

Den ”tuffa” tiden handlade alltså om ifall han skulle få lön eller inte. Om han skulle bli tvingad att gå ner i inkomst men icke. Han behåller sin tidigare lön.
Han som bröt mot stadgar, som anställda är rädda för och som jagade mig att jag skulle avgå för att jag hade skapat dålig publicitet för partiet.
Vad i hela världen kallar han sig själv och sitt eget agerande!?

Värst är nog att jag inte är förvånad.
Människor som honom, vilka är många inom politiken, de klarar sig alltid. Har man inget samvete och alltid skjuter nedåt så behöver man inte heller bry sig.
Detta tar dock priset.
Varför väljs han till platsen han hade men misskötte?

Den största frågan av allt:
Vad är det för media vi har nuförtiden?
Snyftreportaget borde handla om de anställda på kommunen som går till jobbet med en klump i magen.
De tidigare partikamrater som reagerade mot en osund ledare och som istället fick gå.
Varför skriver man inte om dem?

Vad är skillnaden?
Gilla det eller inte, men Fredriksson är en man.
Han håller sig kvar. Han beter sig precis så som föräldrar säger till sina barn att inte bete sig och han tycker inte att han har gjort något fel.
Det var alla andra som var dumma!

Detta är så pinsamt och jag hoppas att någon vettig journalist tar tag i detta. Fredriksson fick direktiv från högsta ort om att avgå, men i slutänden brydde sig inte moderaterna alls.
Kvinnorna som sa ifrån fick gå.
Media, vakna!

Det är en fullständig katastrof att människor som är så makt och pengakåta, men utan någon relevant utbildning, ska styra någonstans. 
Jag hoppas att Ronnebyborna visar vad de verkligen tycker nästa val. 

För de som fortfarande är moderater men inte längre får vara en del i allting.. det finns andra ställen att vara MED.