Är det synd om alla människor?
Beror det på varifrån världen de kommer, ålder, kön eller religion?
Vilken kulturell tillhörighet de har?
I Sverige är det farligt att kritisera människor utifrån det faktum att allting är vänsterstyrt.
En ny rapport kritiserar nu Sverige för att vi inte ger alla vård. Rapporten menar att Sverige där fördelar romer.
Jag la därför till länken som är nederst.
En gammal men mycket bra artikel från SVT.
Reportern i det första inslaget ställer den relevanta frågan, om det inte är hemlandets ansvar att ta hand om sina medborgare så tack du journalist!
Svaret blir att alla vet att de inte får den vård de ska ha där heller och att det blir jättedyrt för dem att betala för sin vård i Sverige.
Det man då inte förstår, det är att vi andra betalar.
Alla som betalar skatt betalar för att det är synd om några andra.
Romer i Sverige ska behandlas precis som alla andra som är här på besök - de får alltså betala för sin vård om de inte har rätt papper med sig. Det gäller för alla svenskar som reser någon annanstans också.
Antingen har man pengar med sig eller betalar man av.
Svårare än så kan det inte vara.
Varför ska alla andra betala för att just den personen inte ville betala?
Vård får de absolut, men de ska betala för den.
Varför skulle det vara extra hemskt för att de var från ett annat land?
Den nedersta artikeln har jag använt flera gånger. Det är en person från Rumäniens senat, som själv är rom, som säger att de själv bär ansvaret för att många inte fungerar i samhället.
Hade jag sagt det hade media hängt mig, men det är svårt att jaga honom. Är han, som själv är rom, en rasist?
Han menar bara att samma regler ska gälla för alla och om man väljer att inte följa dem, så är man själv problemet.
Inte samhället.
Samma tänk ser jag i hela samhället.
Sköt ditt och gör rätt för dig.
Hur svårt kan det vara?
Vill du ha vård så absolut, men då du inte bidrar till välfärden så får du betala den själv.














