söndag 29 september 2019

Alla andras bekymmer?

Allergier av olika slag.
Undernäring eller fetma.
Där har ni mina godkännanden av specialkost i skolan och då beror det på, för en läkare ska rekommendera det.
Allt annat hade jag underkänt.
svt.se

Veganer får nu sin egen mat i skolan.
En katastrof om ni frågar mig.
Skattebetalarnas pengar går till någon ungdoms nycker.
För det är så, att skulle just den kosten behövas på grund av en sjukdom, så kommer det ett läkarintyg på detta och maten kommer serveras.

Att självvalt vara vegan eller vegetarian är dock varje enskild individs beslut.
Varför ska alla andra betala för det?

Om jag väljer att bli pizzoman och från och med nu bara vill äta pizza.
Ska jag som elev då få det?
Eller om jag har en religion som gör att jag bara äter spagetti och köttfärssås?
Jag går på LCHF och vill ha egen mat!
De flesta ser nog bekymret och för mig gäller detta även religiösa aspekter.
Serveras det en middag med ett vegetariskt alternativ till så räcker det.
Vill du ha något annat så lös det själv.

Att detta ens blir godkänt grundar sig enligt mig på det faktum att vegan ingår i det vänsterdrivna tänket som styr vårt land. Att vara vegan anses av miljöfolket och feministerna som en bra sak.
En sak för miljön.
De är totalt omedvetna om nackdelarna och ser bara en korrekt aspekt.
Som jag ser det, med tanke på de känslor som finns kring detta, så bör allmänna regler tas.
"Vi bjuder på vanlig middag samt ett vegetariskt alternativ. Undantag görs för barn med läkarintyg."
Inga självpåhittade dieter eller tänk.
En läkare får bestämma och sedan räcker det.

Jag förstår inte hur denna curlade generation som är på väg upp ska fungera själv och den dag de själv ska betala för att vara veganer så tänker de med all sannolikhet om.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/fortsatter-servera-veganskt-trots-beslut
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/chalmersforskarnas-rad-bli-vegan-och-radda-klimatet