onsdag 25 augusti 2010

Företagsbesök Adecco


Idag har jag varit på Adecco i Karlskrona på studiebesök. Adecco är ett bemanningsföretag och jag måste säg att jag blir väldigt positiv av att höra deras syn på nu och framtid. De tycker de har sett ljusning succesivt sedan ett bra tag och de ser ljust på framtiden. på frågan om de märkt någon skillnad i studenter som kan jobba mer sen innan valet och de svarade direkt att de inte längre hade klagomål och detta är väldigt positivt! I och med att Moderaterna med sin regering har ändrat skattenivåerna så att de som tjänar minst får mest, att det blivit billigare att anställa ungdomar och att en ungdom idag får tjäna mer innan deras csn-bidrag ryker så kunde de se att ungdomar var mer positiva till att arbeta. Bemanningsföretag får inte anställa på deltid såvida inte du är student och det Moderaterna ändrat har ändrat så att fler av dessa studenter kan jobba extra om de vill det för att dryga ut kassan eller slippa bidrag över huvudtaget. Det är ju självklart upp till studenten om denne vill jobba. Jag råkade själv ut för sossarnas politik när jag studerade och ville arbeta samtidigt. Jag fick till slut inget bidrag alls för jag jobbade hellre. Detta kostade mig cirka 24000:- om året i studiebidrag. Jag förlorade alltså under min studietid nästan 100 000:- i bidrag som jag var berättigad till för att jag ville jobba. Det var ett sjukt system men nu är det betydligt bättre!