tisdag 31 augusti 2010

Från facebook

Detta mailet fick jag på facebook idag. SUCK!

Kille född 74 till mig:
Hur kan en kvinna vara med i ett konservativt parti? Om det inte hade varit för den sosialistiska rörelsen, skulle kvinnor inte en gång ha haft rösträtt ... för inte att prata om att ställa upp som riksdagskandidat!!! .

Mitt svar:
Men Gud, vi lever inte på 1800-talet längre. Förändringar ger nya tider och det har det varit ett tag nu! Ska du inte skriva att hade det inte varit för stenåldersmänniskan hade vi inte haft datorer heller? Lika logiskt. Eller att jag ska vara glad att jag inte är hemmafru och har ett "jobb"? Det tog s med bort. Att mina blivande barn ska vara tacksamma åt att vara 30 timmar i veckan på dagis för att "slippa" sina föräldrar? Det vill s, fruktansvärt! I min värld är det valfriheten och nuet som existerar. Ingen vinner på bakåtsträvande drömmare.