lördag 5 november 2011

Roxette

I sjuårsåldeern började jag lyssna på Roxette för min stora idol grannen Carin älskade dem. Nu, 21 år senare, är jag fortfarande ett lika stort fan av dem! De är bäst! Igår var vi och såg dem i Malmö, såg även exakt samma konsert i Göteborg i somras och fast jag visste exakt vilken ordning låtarna skulle komma och vad de skulle göra så var det bra! SuPerbra! ;) Fast det är samma är det olika för känslan av att se dem på utomhusscen eller inne i Malmö arena är skillnad. Att se en konsert ute är alltid bättre i mina ögon då hela känslan blir bättre men jag tycker effekterna syns bättre inomhus. Den bästa konsert jag sett med dem var doch i Halmstad förra året, de spelade alla hits då med och som ett plus kom hela Gyllene Tider och drog igång ett gäng låtar. Det var fantastiskt! Då åldern börjar ta ut sin rätt, haha, så blev det sittplatser nu. Orkar inte stå där en halv kväll och lyssna på ett halvkasst förband och få ont i ryggen. Vi kom tio minuter innan Roxette drog igång och slapp där med förbandet, Vikunja är iofs bättre, betydligt bättre, än Paintbox men vi har sett dem innan. Hade jag bara haft tiden och pengarna hade jag följt med dem jorden runt och sett varje konsert, de är OUTSTANDING!!!