torsdag 5 januari 2012

Mördad 15åring i Malmö

Hur kan det vara så mycket fel att man mördar någon som bara är femton år gammal? Erfarenheten säger dock att man kan ha hunnit hitta på mycket skit fast man bara är femton år och förmodligen var det ingen ängel men det är inte rätt ändå. Sverige måste jobba för att ingen någonsin ska behöva hamna i denna situationen. Jag tycker det största ansvaret ligger hos föräldrarna men skolan måste ta sin anmälningsplikt på allvar. Så många gånger jag varit med om att man istället säger att vi väntar och vi får se sen händer det ingenting. Fruktansvärt! Exemplen kan tyvärr radas upp. Jag minns en elev jag haft i skolan när jag var rätt nyutbildad och jag sa till lärarna, kuratorn och den person som hade huvudansvaret och vad hände? Ingenting. Till slut orkar man inte tjata, tyvärr. Borde bli straff på de lärare en elev har haft när det visar sig att det hänt något. Den lärare som säger att de inte har sett problemen har valt att blunda.