lördag 9 juni 2018

En seger?

Våldtäkt låter inte trevligt och är det inte.
Att utsätta någon för detta, oavsett vem som gör vad eller vem offret är, är hemskt.
Inga förmildrande omständigheter ska finnas men inte heller ett fördömande på grund av vem personen i fråga är.
svt.se

Martin Timell anklagades och stod åtalad för våldtäkt.
Två års fängelse väntade om han dömdes men förnuftet segrade.
Han friades.

Jag känner inte Timell på något sätt och har ingen aning om hur han beter sig.
Min uppfattning är att många lite "äldre" män har en något sned tanke om hur man får och inte får bete sig men det är självklart så att foten ska sättas ner någonstans.
För mig handlar det mycket om vem det är och hur något görs.

Jag arbetade förr i affär där det ständigt kom en man som tafsade.
Han hade förmodligen blivit totalt lynschad i dagens Sverige, om han inte alla redan var död.
Alla visste hur han var och när jag kände att min gräns var nådde sade jag ifrån handgripligen varpå jag sedan fick vara ifred.
Jag hade aldrig någonsin anmält det nio år efter att det inträffade.
Någon sans måste det finnas.

Självklart ska du anmäla om du blir utsatt för något!
Men du gör det med en gång.
För mig är detta en rättsprocess som tog fart enbart på grund av vem den anklagade var.
Det blev lite status i att kunna sätta dit honom.

För Timell har detta garanterat inneburit en total katastrof.
Han har inget arbete kvar, kan inte bo kvar i landet och då hans ansikte är känt för i princip alla i vårt avlånga land kan han inte "gömma" sig någonstans. Tänk alla som utsätter hans barn för vad han har anklagats för.

Kvinnan som nu anmälde, alla de som gick i bräschen för Metoo och ansåg att denna häxjakt var bra. Känner ni er nöjda nu?
Kvinnan borde anmält direkt eller låtit bli för som det är nu blir det onödig tid för rätten och fruktansvärt mycket pengar för oss skattebetalare.

Media över lag borde fundera över om deras uthängningar är bra.
Samtidigt som de valt att tapetsera den oskyldiga Timells namn och bild över allt, skyddar de Malmö FF-spelaren som nu är dömd för våldtäkt på barn. Han blev dessutom utvisad.
Varför tapetserar inte SVT upp hans bild överallt?
Det kanske inte passar in i PK-tänket..

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/i-dag-kommer-domen-mot-martin-timell
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/anklagelserna-mot-martin-timell-detta-har-hant