söndag 17 juni 2018

"Vårt samhälle är till för alla eftersom vi lever i en demokrati".

"Vårt samhälle är till för alla eftersom vi lever i en demokrati".
På bilden som finns bifogad finns det två läsbara texter.
Till hälften åtminstone för jag ser inte vilka som är emot men till vänster i bild står det "Något (ser inte vad) mot nazism" och på en man i gruppen står det "Fight racism".
Överskriften till artikeln är det som står först:
"Vårt samhälle är till för alla eftersom vi lever i en demokrati".
svt.se

Är det bara jag som ser paradoxen?
Vem är det som värderar människor olika?
I filmen ser vi Kommunal som styr kosan med flaggor i händerna.
Kommunal, som är en del av LO, som inte godkänner människor aktiva i vissa partier att få vara med.

Pridetågen, vilka är de till för egentligen?
Det ska visas kärlek!
På plakaten visas bara avsky och förakt.
Möter man alltid människor så?

Jag har inget emot om någon är homosexuell, hetero eller bi. Det är för mig helt oviktigt så länge personen i fråga är bra. Klädsel är inget viktigt beroende på situationen du möter människor i.
Devisen; Sköt dig själv och skit i andra, den är alltid applicerbar.
De som går i pridetåget, varför tänker då inte de så?

Jag vet att Ludvika är ett fäste för Nordiska motståndsrörelsen.
Jag vet att de är nazister.
De har dock samma människovärde som alla andra, för det är väl just det som är det viktiga?
Att man anser att alla människor är lika mycket värda?
De har kanske haft en tragisk uppväxt och hade egentligen bara behövt en kram.
Grön, prickig, kristen, hindu, kortklippt, truckförare, lärare, rasist, nazist.. vi är alla lika mycket värda.

Jag tror på jämlikhet.
Jag tror på karma och att saker och ting kommer straffa sig själv för dem som lever ett dåligt liv.
Jag kommer dock aldrig någonsin sätta min fot på en pridefestival för jag tycker att det är ett spektakel.

Svenskar i gemen bryr sig inte om sexualitet eller religionstillhörighet.
Det finns dock en grupp som ser ner på kvinnor, homosexuella och barn.
De sista åren har gruppen i Sverige blivit betydligt större och Eurostats undersökningar om hot och våld mot religiösa grupper visar tydligt att ungefär hälften av alla hatbrott i Sverige sker från män födda i mellanöstern.
Låt den faktan smälta in i pride.

Jämlikhet för alla, oavsett bekymmer, åsikter, utseende, politiska tankar eller religionstillhörighet.
Vi är alla en.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/pride-i-ludvika-for-forsta-gangen-viktigt-och-angelaget