onsdag 8 september 2010

Furulundskolan - anfall är bästa försvar?

Idag har jag varit med de flesta andra partierna och debatterat inför Furulundskolan. Känns inte helt hundra att gå upp mot de som har politik som sitt heltidsjobb eller har haft det, inte världens lättaste! Willy kom med en fantastisk uppvisning med en kortlek och trots att vi tycker tvärt om på det mesta så är han verkligen duktig och han fick fram ett stort underhållningsvärde. Men jag kan helt klart säg att inget av det han sa stämmer enligt mig. Jag vill ha kvar monarkin, trots att de kostar gör de reklam för ännu mer. Vårt kungahus är vida känt! Alliansen har helt klart inte förstört ekonomin här i landet. (Det kallades för en lågkonjuktur. Dessförinnan sosseregering i 12 år.) Helt rätt har han dock i att vi har gett alla som jobbar en hel månadslön till om året, och vi tycker de förtjänar det! Däremot har vi inte varken dragit ner det för hans mormor eller barn. Bo gör inte en fluga förnär där han sitter och pratar om jordens resurser. Helene däremot är ett exempel på hur jag tycker att man inte ska bete sig. Anfall är bästa försvar? Känns så. Så fort läget kommer så höjer hon rösten och misstolkar det hon vill för att kunna högt deklarera att jag ljuger inför alla. Pinsamt av en vuxen människa i hennes position att bete sig så. Att hon själv sen sitter och berättar att vi i Alliansen ska ta bort tre miljoner från skolan (vilket vi inte ska) så skäms hon ingenting men jag ska helt ärligt säg att jag skulle inte sänka mig till hennes sandlådenivå och skrika åt henne att hon har fel. Det hör till normal intelligens och sunt förnuft att man inte beter sig så. Aldrig någonsin.