torsdag 9 september 2010

Systembolaget

Idag berättade några att kommunalrådet kommenterat mig på sin blogg som "Moderaten". Jag har som princip att inte lägga min tid på onödiga saker så jag skulle inte få för mig att gå in och titta på hennes blogg men tydligen var det kommenterat vad jag sa i debatten. Jag ska helt klart berätta att jag inte kan förstå varför det inte skulle vara 18 år på systembolaget istället för 20. Det är tydligen ok att bestämma vilka som ska bestämma i landet, åka ut i världen för att kriga och ok att dricka på krogen men inte ok att köpa alkohol på systembolaget!? Jag berättade även för dem som lyssnade att jag inte vet exakt var vi Moderater står i den frågan men att min personliga uppfattning var att det borde vara så. Det berättade jag först av allt men tydligen är det väldigt svårt att förstå om man kallas för kommunalråd.