fredag 13 maj 2016

Jag är baske mig ingen ohederlig person..

Det är lätt att peka finger åt andra, att säga att vissa saker är inte ok men andra är det. Det är lätt att säga att alla andra är på ett visst sätt, skylla på att alla andra är likadana eller att man gör som alla andra men någonstans måste gränsen gå.

"Hon har enbart begått ETT misstag"
Ett misstag. Det måste vara tidernas underdrift om en människa som ständigt lyckas sätta sig själv på en plats så att hon inte har någonstans att fly. Sahlin har ytterligare en gång lyckats.

Min gissning denna gång är att hon förmodligen är ett par med den livvakt som hon så gärna hjälper. Allt annat vore väldigt ologiskt och om det är som det nu ser ut kan hon till och med få fängelse denna gång.
svt.se

För mig var det absurt när hon fick den position hon faktiskt har haft nu. En person som på så många sätt har brutit mot regler, gynnat sig själv och gjort allt annat än att ha varit solidarisk, hon skulle verkligen aldrig mer få ta sig någonstans inom politiken. Hon kan inte inge något förtroende alls.

Hon har betalt människor svart, betalar inte ens hälften av sina parkeringsböter vilka sedan gått till kronofogden, hennes dotter fick en lägenhet som hon fifflade till sig, hon använde skattebetalarnas pengar att betala egna saker, tog regeringens flygplan till semestern och.. listan kan göras väldigt lång. Hur kan då någon påstå att hon har begått ETT misstag!?

Jag tror att människor i riksdagen ska vara som folk i gemen men trots en bred krets med människor runt mig vet jag ingen som har lyckats med ens hälften av allt detta.
Hon har ingen arbetslivserfarenhet, ingen utbildning och hon är en politisk broiler som aldrig har gjort något annat än att leva på sin politik. Trots att hon fifflat så mycket det gått blev hon utöver det partiledare för socialdemokraterna som visar väldigt starkt vilken sorts människor de är. Visserligen och uppenbarligen väldigt förlåtande men någonstans måste väl gränsen gå även för dem?

Hon tycker det är häftigt att betala skatt men undviker själv att göra det. Hon anser att man ska kvotera in invandrare på arbeten. Hon anser att man måste gilla andra människors olikheter. Hon anser att den skatt som nu ska betalas är för låg.
I sitt nuvarande/dåvarande arbete hände det precis ingenting och varje gång jag har hört en på nyheterna förundras jag över att hon får sitta i media och tycka. Hon som bevisligen inte klarar av sitt eget liv.

Jag är kanske stygg nu men jag kan för mitt liv inte förstå hur hon fortfarande kan vara en del av det parti som hon är. Men det är klart, de är väl solidariska.
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/nu-raseras-allt-sahlin-byggt-upp
Mona fifflar:
https://www.youtube.com/watch?v=87MVH7YHz2g
https://www.youtube.com/watch?v=B-007JqK5D8