söndag 5 maj 2024

Ett uteslutningsärende?

"Kan det bli ett uteslutningsärende?
- Det är naturligtvis en möjlighet. Men där är vi inte i dag, säger Magnus Sandgren".

Där har vi kontentan av månadslånga problem.
Årslånga under ytan.
Moderaterna på riksplan tycker att Fredriksson ska avgå.
Han stannar.
Inget händer.
Kvinnorna som uppmanades avgår lydigt.
Jag förstår dem, för man orkar till slut inte mer.
När allting runtomkring tar stryk så blir det för mycket.
Märkligt i detta är dock hur snällt media reagerar på att inget händer.

Förbundsstyrelsen är den grupp i länet som ska styra upp och ta i övergripande saker kring moderaterna. Det är ett ställe som innebär prestige, men inte pengar.
Att Fredriksson avgick därifrån spelar alltså ingen roll för det var gratis.
Det är också högst troligt anledningen till att han valde att gå från den posten, när han insåg att han granskades. Han visste att det skulle bli liv.

Arton tjänstemän vittnar om missförhållanden.
Mårtensson i Sölvesborg litar på Fredriksson.
Alltså tror hon att dessa arton ljuger.
Nu är tydligen moderaternas förbundsstyrelse också lögnare för hon gör egna tolkningar. Precis detta var en röd tråd även i Sölvesborg. Saker och åsikter förändrades utefter om det skulle löna sig för henne personligen eller inte. Förhoppningsvis blir det tydligt.

Och, jag är tjatig.
Jag vet.
MEN, tänk att Fredriksson KAN bli ett uteslutningsärende efter alla tjänstefel och rädda människor, men en uppenbar skämtbild genererade ett uteslutningsärende av mig på tre dagar.
Förstår alla vad jag menar när jag säger att det är dubbla måttstockar?
När jag beskriver att vissa individer är tyranner?
När personerna i fråga dyker upp på bild om man söker på ord som narcissist eller psykopat?
Det finns bara stora egon och många av dem samlas i toppen av moderaterna.
Ser ni det?

Ni som vill kan välja att följa MED istället.