måndag 6 september 2010

Minkbussarna

Ok, jag har kanske förutfattade meningar om endel saker men ibland blir jag rädd att de ibland stämmer så bra överens med verkligheten! Såg billderna på de som demonstrerade mot minkarna igår här på listerlandet och jag blir ju inte så förvånad över att de flesta av dem ser ut som "hjälp-mig-jag-mår-inte-bra-och-vill-ha-uppmärksamhet." Lila hår, piercingar och kläder så de kan dölja ansiktet vid behov. (Vilket de enligt de som var där också gjorde) I mina ögon är det ungdomar som skriker att de har föräldrar som inte har brytt sig tillräckligt mycket om dem. De kunde lika gärna som minkdemonstranter blivit nynazister. De som var där berättar även att polisen inte gjorde någonting och gärna tittade på det andra hållet när de sparkade ner den skylt vi Moderater satt upp i kurvan innan Hörvik. Fantastiskt med demokratin, rätten att demonstrera och yttrandefriheten i vissa lägen. Polisen var där för att skydda dem, ändå hade de kläder för att dölja sina ansikten.