måndag 4 augusti 2014

Självklart inte Athenas fel.

Får du kritik? Ta det inte åt dig.
Får du rekordmånga anmälningar på programmet du deltagit i?
Vad du än gör, ta inte det till dig! Det är säkert alla kapitalister som anmäler dig.
Alla människor som inte förstår vikten av våldsinslaget mot oliktänkande.
Egentligen inte oliktänkande i den stora formen utan bara när de oliktänkande står till höger.
Borgerligheten är något fruktansvärt.

Athena Farrokhzad upphör inte att förvåna och hon får utrymmer för det.
svd.se
Istället för att ta åt sig av kritiken och börja fundera över hur stort stöd hon verkligen har, vänder hon taggarna utåt och anmäler programmet som gjort henne känd i Sverige. Hon säger att hon är en poet men jag hade ingen aning om vem hon var innan programmet och har inte heller nu efteråt lyssnat på eller läst något av det hon skriver.

Athena står så långt ut man kan på vänsterkanten och personifierar det hat jag anser kommer från detta håll men som ständigt tystas då det inte är riktigt bra att prata illa om sina egna. Hon lever skyddad då hennes extremism kommer från vänsterkanten.

Hon och hennes program blev anmält 70 gånger till Granskningsnämnden, vilket slog det gamla rekordet med hästlängder. Det är dock alla andra som gör fel och inte hon. Här finns det ingen ödmjukhet men å andra sidan är jag inte förvånad.
Hat kommer enligt min erfarenhet främst från vänsterkanten. Personer som inte passar in på något sätt hängs ut och ska offentliggöras av den anledning att de inte tycker som dem. De pratar högljutt om vikten av alla människors lika värde men lever inte efter det då de med en annorlunda åsikt jagas. Blåslampan tänds. Självkritik finns inte och allt är alltid alla andras fel.
De gör ändå inget åt sin egen situation.
Så många gånger det finns meningsmotståndare till mig som gjort saker, jag skulle aldrig hänga ut dem för sannolikheten att artikeln som skrivs om dem är rätt, är väldigt liten.
Media har en förmåga att vrida saker så att det passar dem.
Jag skulle aldrig hänga ut någon.
Detta är dock vad de gör och de visar sitt hat öppet.
Utöver det begär de att alla andra med ska göra det, för alla tycker som Athena.

Så bara så att alla vet: Det är inte Athena som hade ett märkligt program utan alla andra hörde fel!
Jag hoppas hon vaknar upp i verkligheten snart.

http://www.svt.se/kultur/farrokhzad-anmaler-sommar-i-p1