tisdag 2 juli 2019

Ulf Kristersson i person.

Till skillnad från mycket media och stora delar av mitt förra parti så ska jag väldigt tydligt klargöra att Ulf Kristersson må vara en väldigt trevlig person. Han kanske är bäst på väldigt mycket, rolig, omtänksam.. jag vet inte.
Jag känner inte honom på något plan.
När jag går till attack är det alltså inte mot honom eller någon annan som person för till skillnad mot Billström och Svantesson uttalar jag mig inte om det jag inte vet.
svt.se

Saker jag vet är dock detta:
Jag har varit en nagel i ögat på moderaterna under väldigt många år.
Kristersson står nu i Almedalen och räknar upp saker som ska göra Sverige bättre.
- Stramare invandringspolitik
- Ett land med gemensamma värderingar
- Språkkrav för medlemsskap
- Begränsad tolkhjälp

Stort grattis Kristersson och moderaterna!
Samtliga av dessa saker försökte ni få mig utesluten för.
Det är nämligen så att det är minst fem år sedan jag försökte få igenom detta.
När jag skrev att jag ansåg att vi skulle införa medborgarprov och språktest för att man skulle bli svensk medborgare fick jag ungdomsförbundet efter mig.
Jag blev totalt nerringd av media.
Jag var en rasist som inte hade tillit till att människor som kom till Sverige ville bli svenskar.
Jag hade låga tankar om människor från andra länder.

Gemensamma värderingar.
Grattis igen Kristersson!
Det kallas för assimilering och har varit en av Sverigedemokraternas huvudpunkter under flera år. Då var det rasistiskt. Gemensamma värderingar kräver nämligen att man har samma syn på exempelvis kvinnor, homosexuella och barn.
Tyvärr finns inte det i endel kulturer och just de kulturerna öppnade ni fritt blås för när hela världens dåliga samvete skulle läggas på våra öppna hjärtan.
Den okunniga talar om integration.
Jo, integration innebär att man möts på halva vägen och för mig är det egentligen inget problem med integration om de som kommer till Sverige först assimileras.
De får nämligen gärna ha kvar sina traditioner och sitt tänk, så länge det inte går ut över något i den svenska modellen.

Jag hoppas att människor tar bort struten de har framför ögonen och ser hur samhället ser ut.
Det är lätt att skrika språkkrav, begränsad tolkhjälp och stramare invandring till förmån för gemensamma värderingar när man redan har släppt in varenda människa som vill leva på vårt generösa system.
Titta runt i världen och se hur det ser ut.
Människor i andra länder skrattar åt Sverige och det tänk vi för.

NU ska vi börja tänka.
Moderaterna i Stockholm kanske skulle tänka lite mer på vad deras medlemmar försöker säga istället för att idiotförklara alla som inte har 08-dialekt och följer mainstream-gången som finns i partiet.
Partiet är nu klart förankrat i en tredjeplats storleksmässigt och de enda de har att skylla detta för är sig själva genom de skygglappar man har haft under flera år.
Man vill inte se verkligheten förrän den är så nära inpå att den omöjligt går att blunda på.
Tack för skjutningar, gruppvåldtäkter och oroligheter.
Ni kan skylla alla rasister för detta och sedan fundera över de där gemensamma värderingarna..
Ska de tvinga in de skjutglada i skolan igen, klappa dem på huvudet och säga att man inte får göra så i Sverige?
Jag har suttit som nämndeman.
Många namn var rätt kluriga att uttala och detta har de flesta vetat här i södra Sverige under en längre tid.
Almedalen 2019.
Nu verkar det ha sjunkit in även hos moderaterna och problemet blir då att det bara blir en efterapning där man inte ens ber om ursäkt till alla dem i SD som man hycklade och jagade.
Den politik de förde var tydligen rätt..
Ni ska stå till svars för detta när era barn och barnbarn blir stora.
Jag har öppet deklarerat mina åsikter sedan tio år tillbaka och jag kommer inte sluta.
Jag önskar att människor levde som de lärde istället för att bara säga till alla andra hur de ska leva.

Och fortfarande: Jag har inget emot Kristersson som person.
Det är politiken jag anser är fel.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ulf-kristersson-m-sverige-behover-en-ny-integrationspolitik