tisdag 4 april 2023

Världens bästa land!

Jag brukar säga det och kan upprepa det in i oändligheten.
Jag bor inte bara i världens bästa land, utan på världens bästa plats.

Vi har ett gäng hycklare i regeringen och ett system som ger människor utan kunskap makt. Höga räntor och skyhöga matpriser, men vi har det ändå relativt bra.
Jag bor på en plats där jag inte behöver vara rädd för några djur. Det finns varken små eller stora farliga djur som äter oss. Förgiftar oss. Det kan inte komma några tornados, tsunamis eller större jordbävningar.
Det kan inte komma ras eller slukhål.
Sverige är ett kallt land med för korta somrar, men vi behöver inte svälta ihjäl.
Våra hus hade med största sannolikhet klarat en hel del vind även om de inte hade stått kvar vid värsta tänkbara scenario.

När jag ser hur det ser ut i USA efter den sista tornadon som drog fram så ställer jag mig ständigt frågan varför de bygger upp det igen. Hur orkar de?
Varför bygger de som de gör när de vet att det kommer hända igen.
Varför använder man materialet trä alls!?
Jag hade grävt källare och gjutit.
Sett till att huset skulle klara av problemen området har.

Vi kan se byggfusket i Turkiet och alla människor som fick sätta livet till.
Människor som drabbas av tyfoner.
Sjukdomar som drabbar små barn och äldre.
Människor som svälter ihjäl.
Vi har det rätt bra ändå.
Det enda jag verkligen behöver vara rädd för är andra människor som inte förstår hur man ska bete sig.
Så inför en fullspäckad vecka med en massa att göra så önskar jag mig bara lite värme, men den kommer. Livet är för kort för att gnällas bort så njut.
Lev nu!
Trevlig tisdag alla!