måndag 26 februari 2024

Att skjuta budbäraren.

Jag känner en sådan oerhörd trötthet när jag ser att människor väsnas mot saker som i sig inte har med rätt saker att göra. Vi får demonstrera i Sverige.
Det är en jättefin sak, att vi faktiskt får berätta och säga vad vi vill!

I helgen var det stora demonstrationer mot kriget i Gaza.
Tusentals människor kom till Malmö för att visa att de tycker det är fel.
Hej alla!
Jag var inte på en demonstration, men jag tycker också att det är fel!
Jag tycker det är fruktansvärt att människor dör.
Att barn svälter och att människor lider.
Den stora frågan man måste ställa sig är dock VARFÖR.
Varför lider människor?

"Jag har valt att komma hit för det här ska vara en av Skånes största demonstrationer och jag vill vara här och stötta Palestina för att göra min röst hörd".
Ett citat från en av de som deltog.
Den meningen i sig visar på så många fel!

Palestina?
Det som händer i Gaza handlar inte om landet Palestina.
Det som händer i Gaza fortsätter att hända för att en terroristgrupp vägrar att släppa de gisslan som de har gömt sedan den sjunde oktober förra året.
Det sitter alltså människor tillfångatagna i en politisk maktkamp och människor förstår ändå inte.
Varför samlas de inte och demonstrerar mot Hamas!?
Det hade varit betydligt bättre.
Utan Hamas hade inte det som hände skett.

Tänk litet.
Tänk att en familj blir berövade några av sina familjemedlemmar och man vet ungefär var de är.
Man säger att man kommer göra allt för att befria dem och går sedan till attack.
De som gömmer din familj vägrar att släppa dem..
Sen demonstrerar människor flera hundra mil bort för att du vill få tag i din familj!

Jag anser att det är fruktansvärt att människor utsätts för detta men lösningen är relativt enkel:
Släpp gisslan!
Låt de tillfångatagna människorna få komma hem så kan man börja diskutera efter det.
Att gå i Sverige för att demonstrera mot kriget i Gaza är totalt meningslöst och ett bevis på att människor där inte tänker längre än vad de har blivit itutade.
Demonstrera mot Hamas!
För att gisslan ska släppas fria!
Istället har man fastnat i gamla värderingar och sättningar med hat, för att det är det enda man kan.
Hata.
Men man hatar inte terroristgruppen som har skapat detta bekymmer.
Man hatar dem som vill ha hem sina anhöriga.

Och detta sker i Sverige.
Så fruktansvärt pinsamt.