söndag 10 januari 2016

Olika åsikter ska hämmas.

Tycker vi inte likadant?
Då måste ditt mål vara att se till att jag ändrar min åsikt eller åtminstone slutar stå för den. Står jag ändå för den bör jag vara tyst och inte berätta om den öppet.
Ändrar jag mig ändå inte förtjänar jag hatmail, hot och exempelvis bilen sönderslagen.
Är det ett sådant samhälle vi vill ha?

Jägaren som sköt vargen i Värmland gjorde det för att den var skadad och svensk lag säger då att en jägare ska söka upp djuret och avliva det om det inte går att göra på något annat sätt. Har man ett problem med det bör man uppsöka den myndighet som bestämmer i denna fråga och skriva ett mail med en åsikt dit. Det är den korrekta vägen att gå.
Gör man på något annat sätt, liknande de jag beskrivit, är det ett brott.
vargfakta.se

Vad är det som gör att vissa människor godkänner våld om det är för "rätt" åsikt?
Ok, vargfrågan är en het fråga för många och att ha olika åsikter är ok.
Att börja begå brott för att främja sin egen åsikt är däremot helt fel.

Människor som nu anser sig ha "rätt" åsikt om vargens vara eller inte vara har nu hotat jägare och slagit sönder hans bil vilket har gjort att han får leva med polisskydd.
Han gjorde sitt jobb och avlivade ett skadat djur.
Vad har människor för problem?

Jag har mina åsikter men bryr mig i stort inte om vad andra tycker. Det är upp till var och en att ha en åsikt. Min skriver jag här. Anser jag att någon annan har fel behöver inte jag berätta det för dem. Jag behöver inte försöka överbevisa dem eller förklara hur fel de tänker. Det enda jag kan göra är att berätta om min egen sen är det punkt där.
Begår man brott för att man är så övertygad om att ens egen åsikt är den rätta bör man tänka om.
De människor som hotar denna jägare har stora problem och jag hoppas polisen tar dem för hela det svenska rättssamhällets skull.
Jag vill inte ha anarki.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/varmland/jagaren-far-polisbeskydd