torsdag 23 november 2023

Ägda.

"Du skrev att du var snygg men du är ful. Jag har blivit lurad."
Det är texten jag får upp i mitt huvud när jag hör att Turkiet än en gånger säger nej till Sveriges medlemskap i NATO.
Med Rosenströms text menar jag inte Erdogans utseende utan beteendet.

Jag har skrivit om detta flera gånger och kan upprepa det om och om igen.
Hur kan Sverige som land ledas av så inkompetenta människor att vi väljer att bli ett öppet mål!?
De ledande politikerna har sett till att vi får betydligt mer fokus och uppmärksamhet nu än vad vi hade innan när vi inte ville bli medlemmar.

Sverige är ett litet, kallt och för många meningslöst land i norra delen av klotet.
Ett land som människor på andra ställen tror innehåller mängder av Baywatch-liknande kvinnor med blont hår, Toblerone och isbjörnar.
Verkligheten ser inte ut så.
Att människor tänker så kan ju dock spela noll roll.
Nu ha fokus hamnat på vårt land under helt andra premisser.

När det börjar bli oroligt i världen så är det inte så att läget bara infinner sig för ett tryggt samtal kring olika ståndpunkter. Istället beslutar man sig för att, med kniven mot strupen, söka ett medlemskap i Nato. Suck!

Turkiet är inte ett land som hamnar i topp kring sitt demokratitänk, men vi låter dem få mer makt.
Istället för att säga några okvädesord så fjäskar de svenska politikerna vidare.
Vi behöver Ungern och Nato för att vi ska få bli medlemmar.

Detta är patetiskt!