tisdag 7 november 2023

Högre kostnader för Sverige!

Jag tror inte att människor inte förstår, utan att man helt enkelt inte är intresserade.
Demokratin är så självklar att man inte bryr sig och EU, det är något som få egentligen bryr sig om och det är ett problem av gigantiska mått för vårt land.

Minns ni corona?
Sveriges strategi visade sig nu i efterhand vara den fungerande modellen för de totalt nedstängda samhällena med inlåsta människor hjälpte föga. 
Trots att den svenska modellen var rätt så gjorde det nedstängda Europa, och världen, att eftergifterna blev katastrofala och EU bestämde då att skapa e återhämtningsfond.
Tro det eller ej, men Sverige får inte så stor del av den fonden, för vi klarade ju oss bra!
De som dock inte klarade det, de får pengar.

Nu visar det sig att den där fonden, som jag var helt emot då den blir en skatt som läggs ovanpå allt annat, den har blivit dyrare precis som allt annat.
Och gissa vad som händer då?
Jo, Sverige ska betala.
Sverige säger att de inte vill betala men kommer att bli överkörda och tvingade om EU anser att det är rätt.

Sverige har istället sagt att de kan tänka sig att öka vår avgift med EN MILJARD om året för att hjälpa Ukraina,
Tro mig.
Jag vill hjälpa alla som far illa.
Se till att alla barn i världen får det bra oavsett om de bor i Ukraina, Ryssland, Israel eller Palestina, men någonstans går en gräns.
Det finns dock oerhört stora bekymmer med att pumpa in pengar i länder som inte har en fungerande demokrati och en struktur som hjälper dem som verkligen behöver hjälpen.
Ukraina var inte en fungerande demokrati innan invasionen och är det garanterat inte nu heller.
Vad ska då den svenska miljarden gå till?
Mer pengar i fickorna på dem som redan har och i det läget är jag kommunist.
Pengarna ska till rätt funktion eller ska de inte dit alls.

Nästa är då om vi verkligen vill att EU ska ta skatt från oss.
Vår avgift ligger redan på över 40 miljarder om året.
Känns det bra?

Jag var positiv till EU i början men tiden har förändrat mitt tänk drastiskt.
Jag vill inte vara med i EU under de premisser som finns nu.
Jag anser att det finns bättre sätt.
Sätt som inte ska kosta så mycket pengar för att beskatta oss ytterligare då det inte gör att andra länder tar ansvar för de beslut de själv har tagit.

Omvärdera EU!
Börja protestera!
Hur kan man tiga och bara jamsa med när de nu kräver mer pengar av oss för att andra länder gjorde fel!?