lördag 5 maj 2012

Flytta långt från familjen

Jag har hört så många gånger att man måste flytta till studentlivet. Man ska klippa navelsträngen. Man skka bo en bit bort så man inte är beroende av föräldrarna eller någon annan. Varför då? Häromdagen skulle jag med svågerns hjälp sätta upp vårt gamla partytält och nästan hälften av pinnarna var knäckta. Jag fick låna pinnar av syster och svåger som bor tre hus bort och vi fick sedan gå ett hus på det andra hållet och låna mina föräldrars garage så att vi skulle kunna böja till plastbitarna. Tänk då om jag bott ensam någonstans. Visst, det hade löst sig men varför skulle jag ha det besväret? Jag tillhör dem som tror att familjen är det viktigaste och det går jag efter alltid. JAg hade aldrig klarat att flytta långt iväg. Jag älskar min familj och mitt härliga Hällevik.