torsdag 2 augusti 2018

Grönare gräs hos grannen..

Det sägs att gräset alltid är grönare hos grannen och det ordspråket kan man använda med vårt grannland som tyvärr förlorade marken jag står på åt svenskarna 1658.
Många gånger känns det som om det mesta är bättre i Danmark.

I Danmark är det sedan igår förbjudet att täcka sitt ansikte.
Inte bara till en fotbollsmatch eller demonstration utan av religösa skäl.
Niqab är inte längre ok.
svt.se
Heja Danmark!

Kvinnor med denna utstyrsel protesterar men jag anser att de är hjärntvättade.
Jag är kanske blind som inte förstår varför de demonstrerar mot dem som ger dem frihet, men det må så vara. Nästa generation kommer förstå och sedan är integrationen betydligt lättare.

Det är inte lika tabu att tala om kulturkrockar idag som för fem år sedan.
Då gick det inte alls.
Jag brukar nämna mitt älskade Spanien och de krockar som jag upplever med det landet.
Ett I-land i Europa, som delar valuta med flera länder och språk med många.
Ett modernt land i så mycket men ändå blir det bekymmer.
Det är inte ens samma sak att köra bil där som här hemma i Sverige.

Hur har då någon tänkt att krocken ska se ut när människor flyttar till Europa från länder där kvinnor inte arbetar, inte får visa ansiktet, är mindre värda än männen?
De kommer till ett land där alla förväntas arbeta, oavsett kön.
Där alla människor som uppfyller kraven får rösta.
Vi slår inte barn och tror inte att polisen är ond.

Kvinnorna i Danmark protesterar mot att de inte får ha niqab.
Varmaste sommaren i mannaminne och de går med heltäckande kläder och vägrar visa sig.
Tjejen i artikeln är precis myndig och tycker att detta är hemskt.
Hemskt för vem?
Tror de att männen nu ska slänga sig efter dem?
Tror de att de som kvinnor nu kommer bli utsatta för något?
Vanligt folk går klädda i så lite kläder som möjligt.
Jag har knappt haft något annat än en bikini på mig hela sommaren och jag har inga planer på att utöka klädseln förrän temperaturen ligger på en mer normal nivå..
men de klär på sig ett lager till.

Deras barn och barnbarn kommer tacka Danmark för att de tänkte på dem.
Nu väntar jag bara på Sverige.
Varför är allt så långsamt och krångligt här!?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/hor-vad-kopenhamnsborna-tycker-om-burkaforbudet