fredag 3 augusti 2018

Heja!


För mig är ironi viktigt.
Det är viktigt att kunna se bakom ett skämt, en text över lag och att ha en glimt i ögat.
Gör man fel ska man be om ursäkt.
Ok, det är aldrig ens fel att två träter men ändå.
Sandlådenivåer kan nämnas.
Jag tycker dock Sverigedemokraternas satsning är väldigt "rolig".
Jimmie Åkesson och Lena Rådström Baastad
svt.se
Om man nu kan tycka att det är "roligt" att se socialdemokraternas historia.
Jag kunde redan historien men är också en nörd inom ämnet.
Jag älskar historia.
Den röda regeringens historia är inget man gärna väljer att berätta när man beskyller andra för både det ena och det andra.

Sverigedemokraterna anses enligt "eliten" komma från bruna rötter.
Utan att ha gått igenom alla partier skulle jag vilja påstå att alla har det beroende på hur långt bak man tittar. För mig är allt det passé och inget jag dömer någon efter.
Jag vill inte bli dömd för vem jag var som femtonåring.

S pratar med glädje om den bruna bakgrunden.
Inte bara de utan även andra partier.
De glömmer dock sin egen och när det nu gjorts en film om deras historia, känner de sig kränkta och tycker att det ligger bakåt i tiden.
Ja, precis.

Det är få idag som vet vem Herman Lundborg var.
Värre blir det när de inser att denne man som arbetade för arbetarrörelsen, var den som blev Hitlers förebild. Lundborg startade ett rasinstitut. I Sverige.
Socialdemokratin utförde experiment och tvångssteriliserade människor utan att be om ursäkt.
Det dras nu upp till ytan igen.
Ja, det var längesen, men det var det till nittiotalet med enligt mig.
Det är trettio år sedan och det älter många om ständigt.

Nu är det en vinklad media som gjort filmen så ha det i åtanke men se absolut filmen.
Alla har sina lik i garderoben och det är på tiden att människor förstår det och blickar framåt istället för bakåt när de ska rösta.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-s-ovantade-valsatsning-langfilm-om-socialdemokraterna