måndag 20 maj 2019

För friheten.

Vit och röd och gul och svart gör detsamma har han sagt..
Det är så lätt att säga att alla människor får vara som de vill, men sen agerar man tvärtom.
Många är de som inte förstår att sak och person inte är samma sak.
Många pratar om fri kärlek men tycker sedan den är fel.
Åtskilliga människor pratar om godhet på alla tänkbara sätt men skulle aldrig någonsin få för sig att bjuda någon utan att själv tjäna på det.
Aldrig erbjuda någon en sängplats, mat eller tid men låtsas som om det vore så utåt.
Världen är full av falska människor.
svt.se

Märtha-Louise.
Jag tycker om monarkin och anser att de ska få vara vilka de vill så länge kärnan, alltså de som får apanage och lever på sin kunglighet, beter sig bra.
Märtha-Louise har inget apanage och måste därmed tjäna sitt eget uppehälle.
Prinsessa är hon dock alltid oavsett vad människor tycker om det.

Prinsessan är förälskad.
Inte i vem som helst utan i någon vars yrke kan kritiseras då det sätter mycket i det norska samhället på sin spets. Förälskelsen är nämligen shaman.
Han är en trollpräst.
Inget stort yrke i de nordiska länderna..

Inte nog med att hon nu väljer att leva med denna mannen, så ska de nu ut på turné tillsammans där de dessutom utnyttjar att hon är prinsessa. Människor retar sig på detta.
Detta får människor att slå bakut.
Vad hände med den fria kärleken?

Jag har aldrig brytt mig.
Människor får leva ensamma, i tvåsamhet eller mer.
Det rör inte mig så länge alla är med på det.
Vem skulle jag vara att sätta mig över någon annans kärlek!?
Visst, det finns saker som är tabu men någonstans så måste man se att saker sker av en anledning.
Om nu prinsessan vill leva med sin shaman.
Varför inte?
Hade hon avslutat förhållandet för att hon är prinsessa så hade jag blivit desto mer oroad.
De nordiska länderna ska ställa sig över sådana här småsaker.
Låt henne vara med vem hon vill.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/martha-louises-shamankarlek-vacker-kritik-i-norge-uppmanas-avsaga-sig-sin-prinsesstiteln