torsdag 5 augusti 2021

För rätten att vara vad man vill?

Röd och gul och vit och svart, gör detsamma har han sagt..
Så många gånger jag har sjungit denna sång när jag var liten!
Budskapet är glasklart: Alla är lika mycket värda.
I orden "Alla människors lika värde" ingår alla.
Oavsett hudfärg, religion, kön, ålder, längd, hårfärg... jag kan fortsätta länge.
Det betyder för mig som enskild person, att alla andra får tycka och tänka precis vad de vill. Känner de för att flagga med en regnbåge - som krasst utesluter vissa i den nuvarande bokstavskombinationen HBTQIA+ - så gör det.
Ingen organisation som tar emot en enda krona i bidrag från skattekollektivet ska dock göra det.
För mig är det nämligen väldigt enkelt: Regnbågen har kidnappats av ett vänstervridet gäng som hellre polariserar samhället än enar det.
Extremhögern gjorde likadant på nittiotalet och under flera år var det nästan omöjligt att hissa den svenska flaggan utan att bli kallad för rasist.

Faktum är dock, att ett frekvent användande av den svenska flaggan gjorde att den fick tillbaka sitt värde.
Av den anledningen bär jag i princip alltid en fotlänk som en regnbåge.
Vänsterrörelsen ska nämligen inte äga mina barns favoritsymbol.
Symbolen som jag förknippar med Krambjörnarna, Rainbow Bright (bilden) och diverse filmer från min egen barndom. Vänstern äger inte den.
Inte HBTQIA+ heller.
En regnbåge kan faktiskt vara precis bara det: En regnbåge, vilket är det naturligaste i världen.

Så har jag då något emot människor som inte faller inom "normal"?
Nej. Människor får vara precis som de vill och min uppfattning är att de där "normala" ofta har mer förståelse för olikheter än vad de som anser sig vara Hbtq... har.
De anser nämligen att alla ska vara som dem, för annars är man fel.

Försvaret har valt att lägga ut en bild på militärer med en Regnbågsflagga.
Där försvann den sista biten av att inte vara politiskt engagerad där med.
Militären ska stå upp för ALLA och försvara vår svenska flagga, för den svenska flaggan står nämligen för ALLA i Sverige. Regnbågsflaggan utesluter människor som inte anses vara rätt i den värld den representerar. 
Värst av allt är att militären gör detta för dina och mina pengar.
Frågan måste då bli varför. Varför gör man detta?
Man anser själv att man ska visa att mans tår för alla, men samtidigt utesluter Pride de som inte anses vara rätt. Partiet jag förespråkar, Medborgerlig Samling, godkändes inte att vara med i Stockholm Pride. 
En festival som skattebetalarna sponsrar med över tre miljoner kronor.
Samtidigt tas det fram nya flaggor som ska användas, så försvaret är redan passé i sitt försök att hänga till vänster.

Sverigedemokraterna har aldrig fått vara med.
Varför?
Jo, man anses vara "fel" i en värld där alla ska vara lika mycket värda.

Känns det inte lite märkligt?
I mitt hem sätts den svenska flaggan upp och den är jag stolt för.
Den representerar alla människors lika värde, och det är så det borde vara. 
För mig är nämligen alla människor lika mycket värda.