fredag 18 februari 2022

Med rätten för ditt liv!

Protesterna börjad med att alla skulle tvingas till att ta vaccin för att få leva eller fungera på ett visst sätt. Lastbilschaufförerna i Kanada slog bakut och började blockera vägarna.
Premiärminister Trudeau skapar undantagslagar för att få bort dem men förlorar stort på detta då protesterna istället sprider sig.
De sprider sig runt om i världen och protesterna har börjat skapa stora frågor.
Att stå längst upp och vifta och peka på rätt riktning, det fungerar inte när människor i grunden ser orättvisa.
För detta handlar om orättvisa och ju mer det sprider sig, desto fler kommer nog att vakna.

Corona var inte ebola.
Corona kunde drabba människor hårt, men de var inte så många och samma underliggande faktorer, som är ett problem vid alla andra sjukdomar, ställde till det.
Hög ålder, fetma och diverse bekymmer gjorde att man drabbades tuffare.
Undantagen var få.
Att då gå in och tvångsvaccinera eller sätta krav på vaccination, med ett vaccin som inte har visat sig fungera, det blir absurt.
Människor är inte så dumma som media och politiker verka tro.
De är smartare.

De protester som är nu, de handlar inte om vaccinfrågan för den var bara utlösande.
Protesterna handlar om din och min frihet.
Din och min rätt att ta beslut kring sin egen kropp och sitt eget liv.
Allt detta handlar om att ingen ska bli tvingad till att göra saker.
Ett beslut som togs efter Nurnberg och som sedan har varit en självklarhet fram tills nu.
Är du vaccinerad?
Sen när har någon frågat om detta tidigare?
Har du tagit säsongsinfluensan för att skydda alla äldre?
Den ska man ta varje år.
Du tänkte väl på alla andra?

Har du fått frågan kring mässling innan?
Hur många deklarerar att de tagit vaccin mot MPR för att skydda andra?
Du skyddar såklart dig själv.

I min värld har detta varit oviktigt tidigare och jag bryr mig fortfarande inte vem som göra vad.
För mig får nämligen alla göra precis som de vill.
Jag tycker protesterna är bra och gläds över att människor faktiskt protesterar när det blir felaktigheter.
Förhoppningsvis kan detta göra att fler tänker efter fler gånger för protesterna kring vaccinet har börjat dyka upp när det inte längre räcker med två sprutor.
Tre sprutor.
Fyra sprutor.
Turiket är inte på fem sprutor.
När ska alla börja protestera?
Jag hoppas att protesterna kommer fortgå tills ett annat tänk sprider sig.
Du ska bestämma över ditt liv.
Inte alla andra.