torsdag 25 juni 2020

Rätt i tiden?

Kvinnor kan!
Fråga vänsterrörelsen så kan kvinnor allting.
Vi är självständiga.
Vi är bäst på att sköta hushållet, städa, laga mat och diska.
Vi tvättar och sköter trädgården.
Barnen ska underhållas och uppfostras.
Vi är starka, sega och mer långlivade än männen om man ser genomsnittslängden i Sverige.
Vi kan allt!
Vi är dessutom bäst på att arbeta, oavsett vilket yrket är så vi har krävt kvotering på yrken som egentligen är lite för svåra eller tunga.
Polistesterna fick göras om och brandmansutbildningen.. akta er..
Det borde kanske heta brandkvinnoutbildning istället?
Kvinnor är ju bäst och kan allt!
Vi älskar dem vi vill. Puss och kram.
svt.se

MEN.
När vi ska föda barn så kan vi inget av det ovan.
Då är vi varken starka, sega eller självständiga.
Då måste vi ha någon som håller oss i handen för puttinutt..
Jag förstår inte detta heller.

Problemet för alla dem som nu tänker sänka mig i detta, är att jag själv har fött några barn.
Med betoning på själv.
Jag har fått ut barnen ur min kropp, inte mannens.
Vad är det egentligen mannen tror att denne kan, eller kvinnan anser att han kan, som gör att han måste vara där?
Hålla i handen?
Torka svett i ansiktet?
Sitta i vägen eller sitta jämte och skrika kämpaord!?
Precis som om just du är så fantastisk och unik som föder ett barn.
Det är naturens gång och något som de flesta honor gör inom däggdjursvärlden.
Det har skett i tusentals år.

Ja, jag är annorlunda i detta.
Jag skulle aldrig kalla mig för feminist eller dylikt, men jag kan faktiskt föda barn utan att någon ska dadda mig. Vad är det egentligen människor anser vara så unikt att det måste skrivas på ett upprop för? Ni är ju starka kvinnor!?
Pappan vill vara med för att det är så fantastiskt?
Visserligen, men det är desto viktigare att vara en del av barnets liv framöver istället.
Då verkar det dock inte lika viktigt, för då tar mobilen, det perfekta utseendet och alla andras åsikter i sociala medier mer plats. I mina ögon är världen sned och ramaskriet om att någon måste vara med, den är överdriven.
Barnet kommer att komma ut och samma dygn kan du faktiskt få åka hem, för att sedan ha ett livslångt åtagande framför dig. Den stunden på förlossningen och BB kommer inte göra ett smack för hur barnet har det i framtiden för just det, det måste vara det viktigaste.
I just den delen kan jag dessutom tala av egen erfarenhet.
Jag har fött barn utan någon anhörig jämte, men jag hade personalen där, och jag har åkt hem samma dag.
Att föda barn är ingen sjukdom som gör att du ska ligga inne, utan ett tillfälligt tillstånd som går över väldigt snabbt och blir till något helt fantastiskt.
Självklart är det så att om det händer något och man måste stanna över, då är det en annan sak, men det är sällan det är så. Om kvinnor nu kan; visa det istället för att skriva på papper.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/tusentals-vill-hava-besoksforbudet-pa-bb