lördag 14 oktober 2023

Så sjukt häftigt!

När jag var liten så var Flintstones en av favoriterna.
Jetsones kändes så avlägset att det kändes lättare att relatera till stenåldern än framtiden, men nu är den här!
Kina storsatsar på flygande bilar och i reportaget så är det på gång.
De berättar om hur många generationer de har gjort och att den sjätte generationen, förhoppningsvis ska bli den som gör att vanliga människor kan börja köra flygande bilar.

Den flygande bilen ser ut som en stor drönare.
Riktigt häftigt!
Mitt problem är att jag inte ens kan köra en liten, för det är riktigt svårt att styra dem utan att de fastnar i ett träd men allting är ju en vanesak.
Tänk att i framtiden kunna ta sin flygbil och köra/flyga till Hanö!
Kanske inte vad alla drömmer om men något som för mig hade varit häftigt.

Jetsons utspelar sig år 2062 och som det ser ut nu kommer framtiden vara på en god väg då.
Flygande bilar är ett faktum redan 2023 och i takten som de nu satsar så kommer det att vara en verklighet inom några år.

Vad händer då?
Får dessa flyga på vanliga vägar eller de ska få reglerad luftutrymme bara för dem?
Hur ska staten beskatta det?
För det kommer snabbare än ett brev på posten.

Den flygande bil som nu finns väger 680 kilo och kan flyga i 35 minuter på en laddning.
Teknik var aldrig mitt favoritämne men detta är riktigt kul och jag hoppas att jag får uppleva det innan jag dör. En egen flygande bil.. framtiden hade blivit så annorlunda och distanser hade sett ut på ett helt annat sätt!