måndag 30 oktober 2023

Ut för att busa?

Jag tillhör en av dessa gammeldags människor som inte tycker att Halloween är någonting att fira i Sverige. Jag anser att alla får göra som de vill, men jag vill inte bli inblandad i någonting som inte jag sedan kan styra över. 
Halloween infaller många gånger samtidigt som Alla Helgon, vilket är en oerhört fin tradition, men det infaller också samtidigt som Diwali vilket är en tradition jag firar.
Diwali är i år inte förrän två helger efter men kan i vissa fall hamna under samma tid.

Vill du fira Halloween?
Gör det.
Jag har absolut inga bekymmer med det!
Jag tycker dock det är ett otyg att gå och tigga godis hos människor.
På samma sätt som under påsken så kommer det barn som vill ha någonting.
Kommer man och säljer någonting så absolut, men inte genom bus.
Det finns tillräckligt med människor som är rädda iallafall och detta bör man fundera över.
Självklart ska de få lugn och ro.
Hade jag varit äldre hade jag inte vågat öppna dörren.

Polisen går nu ut med varningar inför Halloween.
De varnar alla från att gå ut med vapen.
Alla minns vad som hände killen med downs syndrom Stockholmstrakten.
Han gick ut tidigt på morgonen och hade ett vapen med sig.
En replika, men det syns ju inte om du är i fel ljus.
Han sköts ihjäl, vilket inte är märkligt då många rapporterade om detta och skjutningar redan var ett faktum i området.
En polis ska dock behöva leva med det.

Ska du klä ut dig under Halloween?
Gör det och gå sedan till dem du känner.
Inga vapen.
Om du inte får något så bara lämna.
Inga ägg, inget förstörande och absolut inga sura miner.
Det du möjligt får, har faktiskt någon annan arbetat ihop.
Vill de ge något så visa tacksamhet istället.