måndag 18 mars 2024

Är du beredd på att äta vad som helst?

Mat i skolorna.
En fråga som för många är en åsikt då de själv har gått i skolan.
Jag älskade potatistärningarna med bearnaisesås när jag gick i skolan.
Det kanske inte hade varit någon hitt idag men jag minns den rätten som extra god.
I stort klagar jag inte för jag tycker att maten för det mesta är god även om det finns vissa undantag. 

Vad tror ni nu priset är för en lunch?
Jo, mellan 9-14 kronor, men detta har man nu kommit fram till är för mycket då priserna har stigit och därför blandar man exempelvis in mer grönsaker i köttfärsen.
Barn dör visserligen inte utav fler grönsaker, men jag vänder mig emot bilden.

I Södertälje har eleverna fått äta "matlarvstacos".
Låter det gott?
Tror ni att politikerna i kommunhuset äter samma mat?
Jag tror det inte.
Någonstans går visserligen gränsen för när det är viktigt att överleva, men det får gå långt innan jag börjar att äta larver. Några av eleverna slutade att äta när de insåg vad det var, men andra åt vidare just med åsikten att det var gott och inte spelade någon roll vad det var de åt.

Vad får du maten i skolan kosta?
Cirka 10 kronor är inte mycket för en middag.
En middag som är väldigt viktig för att eleverna ska fungera i skolan.
När man nu ska dra ner på någonting i kommunerna, är det verkligen maten i skolan man ska dra ner på?
Har man kollat över de politiska lönerna?
Har man jämfört över vilka val som blir bäst för framtiden?
Att eleverna har en bra skolgång eller att det finns många välbetalda politiker?

Min uppfattning över vad som är viktigt är väldigt klar.
Jag anser inte att barn, äldre eller sjuka ska stå tillbaka för att politiker ska ha det bra.
Någon skam i kroppen måste man ha.