lördag 23 mars 2024

Vikten av att skaffa barn..

Barn. Är det viktigt?
För vissa, för många inte.
Jag har dagböcker sedan jag var liten där jag beskriver att jag vill ha många barn.
En stor familj och drömmen var att adoptera.
Det andra alternativet var att bli familjehem och i sista hand att skaffa biologiska barn.
Att de skulle vara biologiska har aldrig varit viktigt för enligt mig sitter inte kärlek i generna, och idag är jag helt säker på att det inte är så.
Du kan älska någon villkorslöst trots att det biologiska bandet inte finns där.

Fler unga väljer att inte skaffa barn.
Man anser inte att man har tid och prioriterar att göra andra saker med sitt liv istället.
För mig är det märkligt att detta ens blir en nyhet.
Det borde vara bra för mänskligheten att människor som inte vill ha barn, inte heller skaffar några.
Det är ju inte någon brist på födda barn i världen som helhet, och vi bor på samma planet.

Jag älskar barn.
Jag har många själv och jobbar med barn.
För mig är det en ynnest att varje dag få möta deras tankar, idéer och fantasier om saker.
Möta deras bekymmer och prata om livet.
Känna igen sig själv och se förhoppningar.
Varenda en är unik på sitt eget sätt och det är enligt mig världens bästa jobb!
Jag älskar att arbeta som lärare.
Ingen dag är den andra lik.

Vill du skaffa barn?
Gör det.
Vill du inte så låt bli.
Det behövs inte fler barn som skaffas bara för att man ska skaffa dem, medan föräldrarna hellre förverkligar sina egna drömmar.
De jobbar dygnet runt, har inte tid och vet inte ens när barnen kommer hem på kvällarna.
Låt då bli.
Skaffar du barn så prioritera dem.
Mina föräldrar har alltid sagt att man ska ta tillvara på tiden för att den passerar så snabbt.
Jag kan inget annat än att hålla med.
Vi är så små på jorden och ett liv är över i ett nafs.
Gör det du vill men prioritera att umgås med barnen om du skaffar dem.
Du får tillbaka det i slutänden.