söndag 22 juli 2012

Karmakontot

Jag vet att jag tjatar vissa ämnen om och om igen eller upprepar liknande saker och nu kommer det igen. Efter en diskussion för ett tag sedan med vilka man umgås med kom tankarna upp igen på detta med karma. Jag tror på karma. Jag tror varje religion har sina för och nackdelar men den jag känner att jag har mest gemensamt med är hinduismen. Jag tror på återfödelsen, karma, allt liv har en mening och man ska respektera allt liv. Jag älskade Indien när jag var där och hade gärna åkt tillbaka dit. Jag håller verkligen inte med om allt i deras religion men jag tycker att deras inställning många gånger är väldigt bra. Detta med ett karmakonto tycker jag är bra, allt handlar om orsak och verkan. När jag tog in tidningen för någon vecka sedan jublade jag inombords. Det kanske tar tid men alla får vad de förtjänar på gott och ont. Mitt mål är att jag ska ha en så ren karma som möjligt. Jag tänker inte medvetet vara mot någon annan på ett sätt som jag inte vill bli behandlad på. Nu är jag flummig igen. Vet om det men jag är nog lite flummig.