torsdag 19 juli 2012

Telefonlinje för romer

Ullenhag berättade idag på nyheterna att en telefonlinje dit romska kvinnor kan ringa ska öppnas för att de ska kunna känna stöd och få hjälp. Ullenhag säger att romerna ofta är utsatta och har svårt att komma in på arbetsmarknaden. Självklart ska vi göra allt för att människor ska kunna samsas i vårt land. Här finns idag cirka 50.000 romer. Det är självklart inte bra om någon grupp inte känner sig välkommen i vårt land! Jag har skrivit om detta innan och upprepar säkert en hel del. De romer jag känner har inga problem med varken jobb eller att passa in i samhället. Anledningen är att de har anpassat sig hit. Jag har haft romska barn i skolan, barn kan aldrig hjälpa någonting, och det var ett problem då de inte klarade av de svenska reglerna. I Sverige ska barn gå i skolan, på de tider skolan bestämmer. Jag tycker allt detta utmynnar i att Sverige har ett stort problem med att berätta för de som kommer till vårt land vilka regler som gäller. Skulle någon påpeka någonting kallas man direkt för rasist och ska skämmas. Jag anser mig inte ha några problem med invandringen, den är ok för mig. Jag har ett problem med att Sverige inte berättar vilka skyldigheter människor som kommer till vårt land har. De får bara veta vilka rättigheter de får. Det borde vara lika självklart för alla. De får tro på vilken gud de vill, ha vilka traditioner de vill men de ska respektera de vi har i Sverige. Ta seden dit du kommer.