lördag 26 mars 2022

Putin, inte Ryssland.

Skapade Sverige ABBA?
Nej, gruppen skapades av deltagarna i den.
Var det Tyskland som startade andra världskriget?
Nej, det var Hitler som ska hållas ansvarig.
Är det Rysslands fel det som händer i Ukraina?
Nej, det är Putins.
För mig finns det inga oklarheter.

Hylla den som hyllas bör eller straffa den som har gjort sig förtjänt av det. Gränsen finns där även om den för många är svår att se. Den ryska befolkningen kan inte hjälpa vad landets ledare gör.
Att totalt radera ut allt som har med ett land att göra är enligt mig sjukt.
Betydligt värre än att faktiskt prata om det.
Det där med sak och person är nämligen oerhört viktigt för du kan avsky en persons handlingar men ändå beundra andra saker.

Arlas Kefir.
Jag har inte ens tänkt på det men de har gjort en gigantisk PR-kupp med besluten de har tagit.
Vem tittar på ett paket Kefir och tänker att Arla stöttar Putin?
Jag tror inte någon ens har tänkt på det.
När de nu tar bort det så får de en massa med gratis reklam och poff, så fick de en massa uppmärksamhet.

För mig håller detta samma nivå som att Nogger Black inte fick säljas, Sitting Bull-glassen var rasistisk och att Pippi klipps ner i bitar för att några ord inte passar in på lättkränkta individer.

Det fattas bara att SVT ska ta bort Masha och björnen också.
Ett av de absolut bästa barnprogrammen som gjorts men det är från Ryssland.
Skulle det spela någon roll?

Arla är bara tramsiga.
Inga kommer anklagas för att älska Putins handlingar för att de äter en Kefir.