onsdag 15 maj 2024

Hipp hipp hurra, för mamma idag!

Under årens gång har jag många gånger fått höra att jag ska släppa taget.
Att navelsträngen måste klippas!
Ingen kan bo så nära sina föräldrar för det är inte rätt.
Varje gång har jag förundrats över hur fel människor har, som inte själv verkar förstå det.

Det är ett hus mellan mig och mina föräldrar.
Vi kan inte titta in på varandra men är hos varandra på en minut.
Min syster med familj bor några hus bort.
Ingen av oss springer ner dörrarna för någon annan, men alla finns där om det skulle vara något.
Barnen får en relation till sina morföräldrar som jag önskar att jag själv hade haft till mina släktingar.
Så varför klippa den navelsträngen!?

Idag fyller mamma, världens bästa mamma och mormor, hela 70 år.
Sjuttio.
En siffra som känns helt absurd!
Det betyder ju att man blir äldre och det är kul upp till en viss ålder, men sedan blir det ett ok.
Än så länge är det inte det för denna sjuttioåring jobbar fortfarande när det passar.
Reser konstant men hjälper alltid till med allt hon kan.
En supermänniska som politiskt skulle tillhört extremvänstern för finns det någon som kan själv, så är det hon. Ingenting skrämmer henne.

Det stora problemet över lag är att hon aldrig är hemma och att de reser hela tiden men det kan man få unna sig. Under årens lopp har det blivit mycket resande och med åren så har hon varit med.
I ungdomen var det på Musicum för att hjälpa till med saker, och sedan till att skjutsa för att nu vara med och titta på barnbarnen som musicerar.

En kvinna med mycket skinn på näsan men hjärtat på rätt ställe.
Inte en person man kan sätta sig på, och jag är så glad att du är min mamma!
Jag har inte riktigt ärvt din diplomatiska ådra men en del.

70 år!
Du ska satsa på MINST 100 år innan denna resan är över!
Hipp hipp hurra för dig!