måndag 20 maj 2024

Så fruktansvärt fel!

Ok, om du är på gymnasienivå och undervisar vuxna men unga människor.
Ingen kan välja vem man blir kär i så jag kan förstå att det kan slå gnistor trots att det finns en åldersskillnad. Problemet som jag ser det, är att detta visar på ett system som är så fruktansvärt dåligt att det är pinsamt.
Hur kan en lärare som sex-chattar med en elvaåring ens få vara kvar som lärare!?

I Storbritannien gick det så långt att läraren blev gravid med en sextonåring.
För där har vi detta.
Båda dessa lärare är kvinnor.
Enligt mig, är detta ett omvänt fel som gör att kvinnan i Sverige döms betydligt snällare än om hon hade varit en man. Män som är pedofiler är nämligen mer kvalmigt hos merparten av befolkningen, än om pedofilen är kvinna.
Är det då en tonåring så kommer det nämligen att bli en diskussion om att det är häftigt istället.
Coolt att dra över lärarinnan.

För mig är Sverige ett land där ryggraden ständigt kröks.
En elvaåring går alltså i årskurs fem.
Mitt i mellanstadiet.
Det är då man ska börja fnittra och undra lite över saker som händer, men absolut inte utsättas för någonting. Speciellt inte av en person som man bör kunna ha fullt förtroende för.
En lärare ska i värsta fall vara både lärare, kompis, förälder och någon som man litar på.
Det krossas fullständigt när någon gör såhär.

I filmen Juryn så kräver advokaten att man ska tänka sig den mörka flickan som en vit flicka, för att sedan se om man gör samma utfall då. En mörk flicka i de amerikanska sydstaterna räknas inte som en människa.
På samma sätt vill jag att man tänker sig att det var en manlig lärare som hade gjort såhär.
Hade domen blivit annorlunda?
Det tror jag.

Kan man kräva att män och kvinnor ska behandlas lika, så ska det även gälla i alla premisser.