torsdag 17 september 2015

Olönsamma Sverige.

Bah Kuhnke måste känna sig nöjd för nu kan vårt land inte längre suga ur turisternas pengar. Allt ska nämligen vara gratis för dem.

Jag som tycker om att gå på muséum klagar inte då inträdet brukar gå på några hundralappar för hela familjen. Problemet blir dock att jag fortfarande kom
dn.se
mer få betala inträdet för att se våra konstskatter, men på ett annat sätt. Det kommer nämligen finansieras med skattepengar.
Jag ska dessutom betala för alla andra.
Fantastiskt!

Tro det eller ej men många turister, och då många gånger utländska turister, besöker gärna Sverige. Väl här vill de uppleva någonting och då är muséum något bra. För den familj som är på semester är det ingen större kostnad att besöka dessa då barn ofta har ett väl reducerat pris.
Dessa ska nu gå in gratis.

När jag själv har besökt andra städer utomlands, och vill besöka ett muséum, bryr jag mig inte om vad det kostar. Har jag bestämt mig för att besöka Louvren så gör jag det oavsett vilken kostnad de tar ut. Min uppfattning är att turister tänker likadant.

Nu ska alla få betala dessa besök oavsett om de är intresserade av att gå dit eller inte.
Sveriges nya regering är o(s)lagbar!

http://www.svt.se/kultur/konst/fri-entre-pa-statliga-museer-nasta-ar