måndag 17 juni 2019

Din tid är nu.

Flummigt till max.
Ta med hela familjen och flytta in i en ombyggd bil.
Jag är lite för bekväm för det men hade inte haft några större bekymmer med det.
Livet ger en del perspektiv med jämna mellanrum.

svt.se
 Tänk att jag bor i huset jag ville bo i som barn.
När det blev till salu hade jag sparat ihop till nästan hela handpenningen och efter renoveringar och tillbyggnad är vi sju personer som ändå har över 55 kvadratmeter var att förfoga över.
Ett stort hus med mycket plats.
Trots det vill barnen sova i samma rum.
Sommarstugan reducerar ytan till under tio kvadrat för varje person och ändå är det dit de vill.
Tak över huvudet och mat på bordet.
Grundläggande men så många gånger mer än vad det borde.

Jag har alltid sagt att jag är fyra delar.
En del svensk, en del spansk, en del irländsk och den sista delen tillhör Indien.
Jag trodde i hela min ungdom att jag skulle sluta i Spanien med en musiker eller surfare.
Det blev inte så.
Drömmen är att återvända till Indien och stanna där men jag inser att det inte kommer att hända.
Jag behöver egentligen ingenting och de gånger jag mår som bäst är just då.
Familjen ska finnas nära men sen spelar inte så mycket annat någon roll.

Familjen i klippet har köpt och byggt om en bil som de nu ska bo i.
Fyra kvadrat på fyra personer och de ser fram emot det vilket jag förstår.
Kommer man inte varandra nära på den tiden gör man det aldrig.
De ska köra runt i Sverige och Norge och se saker och jag hoppas att jag någon gång ska kunna göra samma sak. Tänk att bara kunna sätta sig och köra.
Vart som helst. Sverige och Europa är perfekt.

Det är mycket som är världsligt och någonstans måste man se vad som betyder något.
Det finns ingen som tackar dig för att du arbetar dygnet runt.
För att du ställer upp eller gör lite extra alltid.
Man ska göra det man själv mår bra av.
Jag mår bra av barnen och alla runtomkring.
Detta livet är för kort för att inte njuta av det.
Måndag.
Ytterligare en måndag och jag ska njuta av min första ledighet på sex år.
Sommarlov.
Jag har världens bästa yrke.
Trevlig måndag alla!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/folj-med-in-i-bussen-familjen-visar-upp-deras-nya-hem