onsdag 23 maj 2018

Fördubbla flygskatten!

Människor har börjat tänka, eller är de för bekväma.
Det kan vara två logiska anledningar till att miljöpartiet saknar folk i över femtio kommuner.
Fördubblad flygskatt verkar helt klart inte vara något de vinner valet på!

Jag skiljer på sak och person.
Det är nämligen väldigt viktigt för mig som individ att respektera andra människor och de val de gör. Jag kommer kanske aldrig förstå eller sätta mig in i vissa saker, men jag kommer alltid att undra.
Det finns de som drabbas av mina frågor ständigt.
Jag har nämligen full förståelse för att man inte delar mina åsikter, men man ska kunna förklara varför man tycker som man gör.
Åsikten är alltså viktigare än vad den står för.

Jag är uppväxt med att man ska säga vad man tycker.
Man ska följa med i nyheterna och skapa sin egen uppfattning som man sedan ska kunna förklara och stå för.

Det finns saker mitt parti gör som för mig är en total katastrof men det mesta tycker jag, åtminstone de sista åren, är bra.
Jag har oerhört svårt för människor, oavsett parti, som plötsligt byter åsikt för att någon på högre ort sagt till dem att göra det.
För sex år sedan när jag berättade att jag varken ville ha minaret eller böneutrop, då var jag ensam. Ingen av mina egna ställde sig upp och sa att de höll med.
Vinden har nu vänt och det är istället lite populärt att säga så vilket gör att många nu faller in i det ledet. Skrämmande i min värld.

Miljöpartiets väljare är enligt mig väldigt verklighetsfrånvända.
Många tänker att om man bara heter något med miljö så handlar allt om miljön.
Få tittar på politiken bak och de miljöpartister jag har pratat med kan ytterst sällan förklara deras politik för den de utgick ifrån är nu så långt ifrån de värderingar som nu finns.

Flygskatten är en sak.
Grattis alla i Sverige!
De flesta bör känna igen bilden ovan.
SVERIGE ska lägga extra skatt på sina flygresor.
Alla som tittar på bilden inser det ologiska i det tänket.

Självklart ska vi värna Moder Svea och vår jord, men vi måste göra det med sans.
Miljöpartiet har svårt att hitta folk.
Tur att de som faktisk engagerat sig inte läser deras partiprogram för då hade de garanterat haft ännu färre människor som ställer upp på listorna.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/miljopartiet-i-inre-strid-om-radikalitet
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/miljopartiet-saknar-kandidater-i-50-kommuner