söndag 19 februari 2023

Är det verkligen så viktigt?

Sverige är inte bäst!
Vi är sämst på att bygga vindkraft snabbt..
men Gud vad hemskt då!
Tanken har inte slagit media, att det kanske är vi som är de smarta?
Det finns ju ingen logik i att bygga mer vindkraft när den som finns ständigt står stilla.

Media ska vara oberoende sägs det, och nederst på varje sida hos Sveriges radio står det att de är oberoende och inte ska påverka någonting. Jag ifrågasätter starkt detta med tanke på att det främst syns en sida om detta. Alla älskar väl vindkraften!?

Jag tillhör en av dem som inte älskar vindkraft.
För mig handlar det inte om energin för som jag ser på det är den utspelad.
Jag ser bara hur de fysiskt ser ut och lika lite som jag var förtjust i Världarnas krig, så är jag intresserad av att ha dessa monster överallt. Dessutom låter de väldigt obehagligt. 
Står man för nära så kommer det ett vinande ljud.

Det faktum att de har fått så mycket bidrag under åren hjälper inte till i tanken på att de egentligen inte ska vara där. Hade någon annan energikälla fått så mycket gratis så hade Sverige kunnat se annorlunda ut. Jag bryr mig nämligen inte om ifall vartenda land bygger vindkraft. Jag vill inte ha det här!
Jag tänker inte heller säga ja för att verka att några anser att det är det korrekta, utan mitt nej är orubbligt.

Så ska vi då ha mer vindkraft som ska byggas snabbare?
Nej, jag hoppas verkligen att det inte blir så.