torsdag 28 mars 2024

Demonstrera för Lisa!

I eftermiddag kommer alla som vill att kunna delta i en manifestation för Lisa i Järpås!
Klockan femton startar det på torget i Kristianstad och jag hoppas att så många som möjligt tar sig dit!
Någonstans måste detta absurda få ett stopp, och jag för här fram en önskan om att vi ska införa ett fullt tjänstemannaansvar i Sverige.
Jag är helt emot att politiker ska detaljstyra någonting, för det är tjänstemän som ska ta de besluten.
MEN, de ska också kunna ställas till svars för det.
De tjänstemän som har bestämt att en nioåring ska utvisas till ett albanskt barnhem - FÖR HENNES BÄSTA - de ska också förklara det för alla människor som inte håller med.

För mig är det en självklarhet att vi måste lyssna på barnet.
Barnet ska bestämma så långt det bara går!
I detta fallet har vi ett barn som har knutit ann till sitt familjehem, som dessutom är hennes vårdnadshavare. Flickan är född i Sverige och pratar bara svenska, men trots det så ska hon utvisas. Detta retar gallfeber på mig helt fullständigt för det är helt absurt!

För mig visar detta på något helt absurt.
Familjehemmet har blivit Lisas vårdnadshavare. 
Rätten har alltså dömt ut den biologiska mamman och gett vårdnaden till denna familj.
Därmed borde det vara självklart att hon ska få stanna i Sverige.
Tvärtemot, så väljer man att skicka ut henne ur landet.
Samtidigt som detta beslut tas, så godkänner man att våldtäktsmän får stanna då risken finns att de drabbas av repressalier i sina hemländer när de har begått brott i Sverige.
Var finns empatin?
Var finns det logiska tänket och det sunda förnuftet?

Ni tjänstemän som anser att detta är rätt, bör veta vad som hände med Lilla hjärtat.
Dessa tjänstemän ska veta att de ska hållas ansvariga för de beslut som tas.
Hade Lisa varit vuxen hade jag inte sagt någonting, men detta är ett barn på nio år.
Man rycker inte upp en nioåring ur sin familj och skickar iväg henne till ett land hon aldrig har varit i!
Utöver det så har radion gjort en undersökning av barnhemmen i Albanien och beskriver i chock att barn där både blir slagna och hamnar i misär.
Hur kan man ens överväga detta!

Har du inte skrivit under för att låta henne få stanna i Sverige?
Gör det här:
Gå även gärna med i gruppen på Facebook, som har namnet:
Protestgrupp för Lisa som ska skickas ensam till Albaniens barnhem
Reagera!

Jag tänker åka till manifestation på stortorget i Kristianstad idag för att visa mitt stöd för Lisa och hennes familj.
Åk du med dit!
Visa att det är dags att vi vanliga svenskar verkligen reagerar på någonting som alla tycker är fel!