måndag 11 mars 2024

En svag polis är ok?

Jag tror att män och kvinnor har olika kvalitéer.
Jag anser att varje kön har något som gör att just de är bättre på det de gör och för mig handlar det inte om att någon varken är bättre eller sämre än någon annan, utan om att vi är just olika.
Det är både bra och dåligt.
På gott och på ont.

Vem ska vara polis?
Enligt mig är det bra att det finns poliser av många olika, men positiva, kvalitéer.
Könet är dock inte viktigt.
Viktigt är att man kan klara sitt yrke utan att bli en belastning för någon annan.
Att arbeta man och kvinna tror jag är en fördel på många sätt och min uppfattning är att man garanterat kan möta de flesta människor om man har olika bakgrund.
Att kvotera in någon är dock fel.

Kvotering är för mig dåligt, och då är jag en av dem som skulle kvoteras.
Jag vill nämligen inte sättas in i något för att jag är kvinna, utan för att jag kan mitt yrke.
Som polis.. vad behöver du då?
Jag anser att du behöver vara rätt stark.
Storlek är en fördel.
Språk är en fördel.
Händer det något så vill jag dock inte riskera att bli utsatt för att polisen är svagare än vad jag är.
Polisen ska självfallet klara de styrketest som finns och därmed anser jag att denna fråga är absurd.
Spelar det någon roll?

Tjejer är för svaga för att bli poliser.
Ja, då får det ju helt enkelt vara så.
De fysiska testerna ska INTE göras om ifall någon frågar mig, utan de ska självklart klara samma saker som en man och tvärtom. Könet ska ju inte vara viktigt!