B’tselem är en sida som ursprungligen kommer från Israel. Sidan vill upplysa världen om Israels folkmord på
palestinier. Det enda folkmordet i världen där det hela tiden blir fler människor som är palestinier då det inte finns någon definition av vem som är palestinier. Jag skulle kunna kalla mig det och hänvisa till en släkting långt tillbaka i tiden.
Människor i Sverige, som aldrig har varit i området, kallar sig för palestinier vilket för mig visar på det absurda.
Jag tycker inte att någon kan kallas för svensk om de har bott i USA sedan de utvandrade på 1800-talet. Svenskättling, men inte svensk.
Jag blir inte spanjorska för att jag semestrar där varje år.
Det som är intressant här är att DN gör en stor artikel om ett en bebis har blivit ihjälskjutet.
Det låter som att soldater siktade på ett litet barn mitt på gatan. Sköt och dödade barnet.
Som bevis visar de en film.
En film som är klippt och där filmerna är tagna av B’tselem. Man ser en bil som kör fort fram mot en soldat och sedan bromsar.
Soldaten skjuter mot bilen.
Detta är en gränsövergång där man har ett par hundra meter på sig att sakta ner och visa vem man är.
Bilen gör tvärtom.
Den gasar.
Soldaterna har order att skjuta mot alla som närmar sig gränsen av den enkla anledning att det lika gärna kan vara en bomb i bilen,
Därför skjuter de.
Barnet satt i bilen.
Barnet dog och det är jättehemskt, men den som körde bilen får ta ansvaret för det som hände.
Jag hade aldrig kört så mot en gräns.
Aldrig, för jag vet att det kan hända saker.
Jag gör inte ens det på gränsövergångar där det är fred, med tull eller polis som står och kollar.
De kommer ju tro att jag gör något fel och jaga mig då.
Jag är så trött på denna vinklade vänstermedia som har ett så starkt fäste i Sverige.
Man lyckas i princip alltid att smutskasta Trump, fördöma USA, hylla palestina och tycka synd om människor där. Och självklart, vindkraft är bra!
Vad har hänt med att media ska vara oberoende och rapportera det som sker?
