Det är spännande det där med vad som är rätt eller fel.
Frågar ni politiker i gemen så behövs det massvis med politiker av den enkla anledning att man ska kalla det för en demokrati. Tyvärr blir det fel när de sedan är de som tar besluten kring sin egen storhet.
Kristdemokraterna vill lägga ner regionerna och Sverigedemokraterna är de enda som håller med.
Heja!
Jag kan inte nog betona hur meningslöst det är med regionerna och det system som finns.
Jag som bor på en plats där hela samhället delas utefter regionen, så kan jag bara se fördelar med att ta bort dem. Genom en statlig sjukvårdsapparat kan vi spara hur mycket pengar som helst på att inte ha så många politiker och tjänstemän.
Jag bor i Blekinge men söker vård i Skåne.
Då skickas man tillbaka.
Då är det ett litet problem när man jämför med andra ställen. Tänk de stackare som bor i Norrland och har över trettio mil till BB. Det är inte ok.
Genom ett förstatligande tror jag att det blir bättre för alla.
Varför kämpar då många för att ha det kvar?
Enkelt.
Ett regionfullmäktige har ungefär femtio politiker. Alla får betalt för att gå dit.
Regionen är uppdelad i olika delar som alla måste ha politiker i ett presidie. De får riktigt mycket betalt.
Många har det som sin livsdröm att bli heltidspolitiker och det borde vara tvärtom.
En skräck.
Ett samhälle kan nämligen inte gå runt på byråkrater.
Så ett avvecklande av regionerna?
Absolut.
