Nya svenska värmerekord!
Allting skiftar i rött på kalendern och varningar går ut. Alta dig för solen och värmen!
I ett land, som Glans så tjusigt uttrycker det, är kallt som i en isbjörns rövhål nio månader om året.. så borde det inte vara ett problem med några månaders underbar värme.
Människor behöver solen och vi har förmånen att kunna gå inomhus när vi behöver det.
Vad är problemet?
Jag älskar sol och värme.
Ju varmare, desto bättre.
Därför väljer jag alltid solen framför is och snö.
Ligga på stranden för att läsa en bok eller umgås, underbart!
Är du sjuk eller äldre så förstår jag att det blir jobbigt men det finns att att kyla ner sig på. Bekymret i Sverige då, är att trots solen och värmen så är elpriset hiskeligt.
Under dagarna ligger det på tre kronor per kilowatt!
Skrämmande i ett modernt samhälle!
Är det då så fruktansvärt varmt?
Ja, för några är det säkert det men jag älskar det och önskar att det var så minst sex månader om året istället för tre. Ni vet, nästan som på stenåldern.
Så var det nämligen ännu varmare, men det var nog deras frekventa bilkörande och plastpåseanvändande som förstörde för oss människor nu..
Under stenåldern var det nämligen upp emot tre grader varmare än nu i genomsnitt.
Tre grader, men man säger att detta är ett värmerekord?
Jag önskar att det fanns oberoende rak media som inte föll i samma grop som alla andra.
