lördag 13 juni 2015

Ängeln Skavlan.

Skavlan behandlade Åkesson helt korrekt. Egentligen undrar jag om någon trodde att Granskningsnämnden skulle komma fram till något annorlunda. I mina ögon är de enbart ytterligare en grupp i ledet som egentligen inte gör så mycket nytta.

Anser ni att jag har fel?
Möjligt. Det sista året är det två gånger jag har reagerat. Den ene gången var det för Sommar i P1 med den så kallade poeten Athena Farrokhzad  som uppmanade till våld och betedde sig helt oerhört illa. Den andra gången var det när jag såg intervjun med Skavlan och Åkesson.
Båda, med de åsikter som anses ok enligt den stora delen av svensk journalistkår, har friats.

aftonbladet.se
Jag hoppas att media är nöjda med vad de åstadkommit!
Jag kan nämligen, med stor övertygelse, sätta väldigt mycket på att det var ett parti som vann på den uppmärksamhet det blev i Skavlan. Ett parti som nu gynnas av att programmet Skavlan inte fälldes.
Det värsta av allt är att alla som säger någonting kommer anklagas för att vara rasister. Det är vänsterns sätt att försöka stoppa en debatt och tyvärr går många i de blå leden på det. Rasist och främlingsfientlig, det är ord som de flesta som inte hyllar invandringen blir kallade.

Jag har sett några avsnitt med Skavlan. Jag har inte sett honom fråga någon annan politiker varför anhängare gör på ett visst sätt. Jag har aldrig sett, över huvud taget, någon partiledare få stå till svars för vad en medlem eller sympatisör anser vara rätt. Det må vara jag som är blond men jag förstår inte varför det ska vara ok att jaga en person men inte någon annan. I min värld är det kvalificerad mobbning och dessutom framför barn och ungdomar. Varför gör man skillnad på olika människor?
Jag är uppväxt med att alla människor, oavsett hur de ser ut eller vilka de är, ska behandlas på samma sätt. MED respekt.
Det var det sista Skavlan visade i sitt program och jag hoppas verkligen att SVT får känna av detta. Jag hoppas att de som tittar på tv väljer en annan kanal när detta program går upp. Bojkotta det!

Jag ser fram emot den dag public service är opartisk och människor väljer att alltid behandla andra människor med respekt, oavsett vilka de är.

http://www.svt.se/kultur/medier/skavlan-frias-for-akesson-intervjun
http://www.radioochtv.se/nyhetsrum/