söndag 14 juni 2015

MP: Förbjud fossila bränslen.

Det storstadscentrerade miljöpartiet har ännu en gång visat var de står.
De tänker absolut inte på oss som bor på landet utan väljer alltid storstaden först.
Regler ska gälla för alla andra men inte dem, och igen, de visar hur verklighetsfrånvända de är.
Hur i hela världen skulle världen se ut?

Om miljöpartister och deras sympatisörer verkligen stod för vad de tycker skulle de
  • Bo på landet.
  • Odla all mat själv.
  • Föda upp och slakta alla djur själv.
  • Enbart använda lin och ullkläder som de själv tillverkat.
  • Ska de in till storstaden ska de gå, cykla eller ta hästen.
  • Om de måste ta sig längre sträckor är det tåg som ska gälla.
  • Sluta använda allt som skulle kunna vara farligt för någon och detta innebär för mig alla nymoderniteter som exempelvis tv, radio samt plastartiklar.
  • Mobiltelefonen lär inte vara något bra.
Jag undrar om Fridolin och Romsons kläder är egentillverkade, de bor på landet eller enbart äter närodlat och ekologiskt från sina egna trädgårdar.. Nej. Nej. Nej.
Jag är övertygad om att det inte är så.
Det fungerar nämligen inte i ett modernt samhälle.
 
För vårt samhälle är modernt och vi är väldigt miljö/naturtänkande i Sverige. Åtminstone de flesta av oss. Vi behöver kärnkraften och jag tänker inte backa vår utveckling för att försöka förbättra jordens miljö när de stora delarna av jordens länder inte bryr sig ett dugg.
 
Om fossila bränslen förbjudits i Sverige hade vårt land gått under.
Hur tror de att vi skulle överleva?
 
Detta visar bara hur miljöpartister tänker och jag anser dem vara direkt farliga för all utveckling i Sverige. Trots deras minskade stöd, så har de idag en oerhörd makt i Sverige.
De gör mig rädd för barnens framtid.
Jag bor hellre i skogen än i betongdjungeln.
Främst av allt anser jag det vara mitt val, inte miljöpartiets.

http://www.di.se/artiklar/2015/6/8/debatt-forbjud-fossila-drivmedel/